Grafisk profil

Här kan du läsa mer om vår grafiska profil och spara ner Strängnäs kommuns logotyp och platsvarumärkeslogotypen Dynamisk idyll i eps-format.

Strängnäs kommuns grafiska profil sammanfattar visuellt vad kommunen står för - vår värdegrund. Syftet med en grafisk profil är att göra oss tydliga som avsändare och att ge ett enhetligt intryck i kommunens kommunikation. I den grafiska profilen ingår bland annat regler för logotyp, färganvändning och format samt riktlinjer för vilka typsnitt vi använder i våra tryckta och digitala medier.

Strängnäs kommuns grafiska manual , 3 MB.

Strängnäs kommunvapen får endast användas av kommunala verksamheter eller verksamheter som tydligt stöds av Strängnäs kommun. Utomstående, till exempel privatpersoner och företag, får inte använda vapnet som symbol. Ideella föreningar kan i särskilda fall få tillstånd att använda vapnet.

Aktörer, ambassadörer och olika samarbetspartner inom Strängnäs kommun är fria att använda platsvarumärket Dynamisk idyll.

Osäker på vilken logotyp du ska använda? Läs i kommunens grafiska profilmanual eller meja kommunikation@strangnas.se.

Strängnäs kommuns logotyper

Strängnäs kommuns logotyp fyrfärg

Logotyp i fyrfärg
Ladda ner logotyp i fyrfärg högupplöst version