Attityder, värdskap och bemötande
God service med hög tillgänglighet och tydlighet i vår myndighetsutövning.
Ett positivt och stödjande bemötande från hela kommunorganisationen gentemot dig som företagare ända från politiskt- och förvaltningsledningshåll till enskilda medarbetare där du som företagare ska uppleva att du är en viktig del i samhällsutvecklingen.
Syfte
Att ha ett professionellt bemötande och en smidig, snabb, transparent ärendehantering och få en bra grund i arbetet med företagsservicen.
Mål
Vårt mål är att uppnå en hög servicenivå för företagsärenden och myndighetskontakter med en företagsvänlig attityd i hela kommunorganisationen.
Kommunens arbete
Här kan du följa pågående, planerade och genomförda aktiviteter för området i förhållande till målet.
- Vägledningsmöten med samlade myndigheter; Dukat Bord
- Översyn av taxor och avgifter för rättvisa och tydliga avgifter
- Destinationsutveckling och utvecklade samarbeten för ökad attraktion
- Utveckla fler e-tjänster
- Introduktionsprogram för nyanställda i kommunens organisation med "Företagsserviceutbildning"
- Information kring strategin Attraktionskraft för kommunens personal har startats upp
2021
- Utvecklat kommunens Kontaktcenter för en enkel väg in till kommunens organisation
- Utbildningar för medarbetare i kommunikation och service
Övriga fokusområden
Strategin är uppdelat i fyra fokusområden där varje område har ett tydligt syfte och mål. Klicka på respektive fokusområde för att läsa mer.