Strängnäs Fastighets AB vinnare av Kundkristallen

Strängnäs Fastighets AB tilldelas priset Kundkristallen i kategorin största lyft inom serviceindex lokaler, ett pris där privata och kommunala fastighetsbolag tävlar i service och kvalitet. Vinnare är de företag som av sina hyresgäster utsetts till Sveriges bästa hyresvärdar.

Varje år delar kommunens Strängnäs Fastighets AB (SFAB) och Strängnäs Bostads AB (SBAB) ut kundenkäter till samtliga bostads- och lokalhyresgäster. I dessa undersökningar erhålls service- och produktindex som mäter hur vi tar hand om våra hyresgäster. Dessa mätningar sker genom årliga AktivBo kundundersökningar och med vårt resultat jämför och tävlar vi med andra företag i branschen.

Kundkristallerna delas ut till de företag som enligt sina hyresgäster gjort den största förbättringen av sin service, samt till företagen med bästa totalresultat i kategorier inom service, produkt, profil och varumärke.

De privata och kommunala fastighetsbolag som av sina kunder fått högst betyg på sin kvalitet tillkännagavs traditionsenligt i Stora Salongen på Berns. Den årliga galan gick av stapeln den 6 februari 2020 och hölls för femtonde året i rad.

Strängnäs Fastighets AB vann priset för Största lyft serviceindex lokaler av våra lokalhyresgäster (kommun) och lyfte sitt serviceindex med hela 5 procent.

I serviceindexet ingår tre huvudgrupper som är:
• Ta kunden på allvar
• Rent, snyggt och tryggt
• Hjälp när det behövs

- Strängnäs Fastighets AB har ökat mest i kategorin ta kunden på allvar. Under 2019 har vi arbetat mycket med att förändra vårt arbetssätt tillsammans med våra hyresgäster, säger Tarja Bergqvist, verkställande direktör på SFAB.

Övriga nominerade i denna kategori var Svenska Bostäder och Einar Mattson.


Skriv ut
Senast uppdaterad: 7 februari 2020