NKI-resultat
Nöjd-kund-index (NKI) är ett sammanfattande mått på den totala nöjdheten av kommunens myndighetsservice.
NKI-resultat för 2021-års myndighetsservice
Strängnäs kommuns myndighetsservice till företagare får det sammanvägda resultatet 80 av 100. Det är en ökning från år 2020 som var 79 av 100.
Totalt har 228 företagare svarat på vår undersökning vilket motsvarar 48 procent av de tillfrågade. Företagare som har haft ett beslutsärende under året har fått svara på enkätfrågor om hur de upplevt servicen inom olika områden. Upphandling är ny sedan två år. Föregående år visas inom parentes.
Resultat per område
Miljö-och hälsoskydd 86 (87)
Brandskydd 84 (80)
Markupplåtelse 82 (82)
Bygglov 80 (75)
Livsmedel 79 (75)
Serveringstillstånd 62 (74)
Upphandling 66
Gradering 0-100
80 eller högre: mycket högt
70 till 80: högt
62 till 69: godkänt
50 till 61: lågt
50 eller lägre: mycket lågt
Mer information
Här kan du läsa mer om hela undersökningen. , 1 MB.
Här hittar du mer information om våra näringslivsundersökningar.
Det är sex olika kvalitetsområden som det ställs frågor om och svaren viktas och mäts. Det är grunden till poängsättningen mellan 0-100 och ju högre poängsiffra desto bättre service. I tabellen ser du alla områden och deras betyg och i den undre tabellen ser du betyg på kvalitetsområdena.
Myndighetsområde | Betyg |
---|---|
Miljö- och hälsoskydd | 86 (87) |
Markupplåtelse | 82 (82) |
Brandskydd | 84 (80) |
Bygglov | 80 (75) |
Livsmedel | 79 (75) |
Serveringstillstånd | 62 (74) |
Upphandling | 66 |
I undersökningen mäts sex olika kvalitetsområden och betygssätts.
Kvalitetsområde | Betyg |
---|---|
Bemötande | 85 |
Kompetens | 80 |
Tillgänglighet | 78 |
Rättssäkerhet | 78 |
Effektivitet | 78 |
Information | 77 |
Kontakt
-
Gunilla Malm Lundberg
Näringslivsutvecklare samhällsbyggnad
Telefon:
E-postadress: