Beställa arbetsgivarintyg

Här kan du som är eller tidigare varit anställd på Strängnäs kommun beställa arbetsgivarintyg och övriga intyg.

Arbetsgivarintyg

Ett arbetsgivarintyg kan du ibland behöva för att visa upp för exempelvis din a-kassa. På Strängnäs kommun använder vi oss av e-tjänsten arbetsgivarintyg.nu för att skicka ut arbetsgivarintyg.

  • Hitta din a-kassa här.
  • Logga in via din a-kassas hemsida och gå till mina sidor.
  • Gå till den e-tjänst som heter "Begär arbetsgivarintyg".
  • Fyll i dina uppgifter och bocka i att du vill att det skickas ett e-postmeddelande till din arbetsgivare. Ange mailadressen loner@strangnas.se.
  • Handläggningstiden är upp till 14 dagar. När intyget är klart får du ett sms eller e-postmeddelande och kan logga in på din a-kassas sida och granska intyget där. Du kan också skicka in intyget direkt till a-kassan via deras hemsida.

Klicka på knappen längre ner på sidan för att komma till ett beställningsformulär som skickas till löneenheten som sedan upprättar ett arbetsgivarintyg till dig. Handläggningstid är upp till 14 dagar och intyget postas eller mailas sedan till dig.

Skriv ut
Senast uppdaterad: 15 november 2024